Coop

Lägerhyddan är Årets Coop Konsum

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2003 16:14 CET

Igår avgjordes den prestigefyllda tävlingen Årets butik i klasserna: Årets Coop Konsum, Coop Extra och Årets Företagare 2003. Vinnare av Årets Coop Konsum 2003 blev Lägerhyddan med butikschef Peter Larein. Coop Extra Stuvsta med butikschef Torbjörn Karlsson vann klassen Årets Coop Extra 2003 och Årets Företagare 2003 gick till Kent Cedenheim på Coop Konsum i Malmköping.

Coop Konsum i Lägerhyddan vann med motiveringen att butiken präglas av god ordning och reda vilket har gett möjligheten att skapa ett busigt säljtryck, som butikschefen och personalen har lyckats med på ett förträffligt sätt. Här får kunden ett varmt bemötande av en stolt personal, välfyllda hyllor, fräscha färskvaror, dignande aktiviteter, överraskningar och ekologisk mångfald i diskar och hyllor.

Butiken är ett föredöme i regionen och lever till fullo upp till affärsidén som pådrivare av ekologisk försäljning. Butikschef och personal vågar prova på nyheter som kan utveckla Coop Konsum. Med hög effektivitet har de också goda betyg vid årets konceptinventering. Detta sammantaget har skapat en mycket god ekonomi.

- Vi är många som tillsammans arbetar för att göra den här butiken bra och vi hade inte kommit dit vi är utan all den fantastiska personal som arbetar här, säger Peter Larein, butikschef Coop Konsum Lägerhyddan.

Ytterligare upplysningar
Thomas Evertsson, chef Coop Konsum 08-743 19 39
Peter Larein, butikschef Coop Konsum Lägerhyddan, 013-27 38 56
Coop Sveriges presstjänst 08-743 23 33

Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största dagligvaruföretag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta.