POST-ART

Lägg julen i rulle

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2011 06:46 CET

I år ska det vara en personlig, hållbara och minnesvärda julklapp. En  originell  gåva som är lika rolig att ge som att få och som också kan gå i arv.

POST-ART gör unika porträtt som både är hållbara och trendriktiga i sin blandning av nytt och gammalt. Ett porträttkoncept om mixar de klassiska mästarnas stilporträtt med dagens ansikten i ett tidlöst uttryck. Bilder som kommer att bli framtida antikvitet och kunna gå i arv från generation till generation. En långsiktig inrednings detalj som väcker intresse och ger upphov till samtal och som också passar perfekt in i Ernst Kirchsteigers citat "Ju mer man visar av sig själv desto intressantare blir det..." Ett roligt sätt att blanda nytt med gammalt som också är den klara inredningstrenden just nu.

Så vad mer kan man önska av en julklapp till vänner, föräldrar och den älskade. Ett porträtt på barnbarnen till mor- och farföräldrarna är till exempel en gåva som alltid uppskattas och som i det här konceptet ger så mycket mer än vad ett vanligt foto kan ge.

POST-ART porträtten är en mix som lånar friskt och låter sig inspireras av andra konstnärer. Ingen epok eller stil är främmande så man kan tillexempel välja frasande siden och spetsar ifrån 1700-talet eller serieteckningens stilistiska uttryck. Man kan också plocka in sina personliga tillhörigheter i porträtten och på så sätt förmedla och visa vem man är. Resultatet är ett eget och annorlunda porträtt som kommer att hålla och kunna gå i arv från generation till generation. Zigge Holmgrens porträtt finns redan i många hem och han har även fått äran att göra flera kända ansikten som tillexempel Babben Larsson, Lasse Berghagen, Robert Aschberg, Horace Engdahl och Jean-Pierre Barda.

BODYPRINT-ART är finger, barnfötter, munnar och andra kroppsavtryck. Streck och punkter motsvarar hos varje människa ett helt eget universum, återigen naturens finstilta rader. Att tillexempel ge bort ett avtryck av den egen pussmun till sin älskade är en fin kärleksförklaring. Precis som ett avtryck av den nyföddes lilla fot eller hand är ett fint kärleksminne. Zigge förvandlar alla slags avtryck till uppförstorade dekorativa bilder, unika konstverk

Porträtten levereras enkelt i rulle färdig att ramas in eller att läggas under granen som de är. Vill man låta mottagaren själv vara med och bestämma går det också utmärkt att ge bort ett elegant presentkort. Presentkorten har visats vara populära som dopgåva till just babyfotsavtryck.

Som kund får du vara med under hela den konstnärliga processen. När de arbetet är klart och godkänt så printas verken med ljusbeständig färg på tålig konstnärsduk eller fint akvarell papper av hög kvalité.

En garanterat personlig julklapp!

För mer information välkommen till ateljén på Norra Kyrkogatan 20E i Visby eller in i ateljéerna på nätet: www.post-art.se och www.dna-art.se

Zigge Holmgren

Norra Kyrkogatan 20E 62155 Visby

Tel: 0498 - 212320 mob: 0709 529 951

Mejl: info@post-art.se

POST-ART Pressbilder

DNA-ART  Pressbilder

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också DNA ART - LIP ART - BABY-ART, där de inre och yttre avtryck görs till dekorativ konst.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook  och  DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook