forsberg form

Länge leve det svenska hantverket.

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2013 08:09 CEST

Johanforsberg.se är en ny bilddriven blogg om inredning, material och hantverk. Jag tar med läsaren till mitt allra heligaste och bjuder på det extrema materialnörderi som alltid varit signifikant för framställning- en av Forsberg Forms produkter. Ett hantverk som utförs med omsorg och stor precision och som tillåts ta tid.

Läs på bloggen om:

Saligheten i att gjuta det förnämsta (13 Maj).   Forskningsprojekt med textlarmerade betongbord (11 April).   Golvur på ambassaderna i världen (22 Feb).   2 miljoner år gammalt urberg blir betongbord (1 Mars).   Brödfralla i håret för extra volym (6 April).   Vi svenskar solbadar på världens bästa gjutmaterial (16 Juli).

Kontakta mig gärna så ska jag försöka ge dig vad du behöver för en bra artikel eller känn dig välkommen att följa bloggen för att tidigt få reda på vad som är i görningen.

Varma Hälsningar Johan Forsberg

Bloggen johanforsberg.se: www.johanforsberg.se

Hemsida Forsberg Form: www.forsbergform.se

Mail Johan: johan@forsbergform.se

Telefon Johan: 0739 800569

Forsberg Form formger och tillverkar inredningsdetaljer och möbler i betong för offentlig och privat miljö. Med ambitionen att utveckla hantverket och formgivningen inom betonggjutning skapas tidlösa verk som ska skänka sina ägare långsiktig glädje. Forsberg Form drivs och ägs av Johan Forsberg. Företaget startade som ett hobbyprojekt för 15 år sedan och är i dag en av sveriges främsta aktörer inom sitt område. all tillverkning sker i Göteborg men produkterna finns representerade på gallerier och ambassader runt om i världen.