Molto

Länge leve kreativiteten!

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2010 12:49 CEST

Molto Creative är namnet på föreningen Moltos senaste storsatsning. Ett nätverk för ungdomar av ungdomar som gör någonting kreativt på sin fritid, skola eller som arbete.  En mötesplats helt enkelt.

För två år sedan när Molto grundades hade grundarna problem med att hitta andra ungdomar som trodde på idéen och ville hjälpa till. Därför startar vi nu Molto Creative som ska underlätta för andra ungdomar att hitta andra unga som vill göra samma sak - förändra samhället genom kreativitet.

Vi tror att kreativitet är framtidens vapen, det är kreativiteten som kommer att göra att dagens samhällen kommer att utvecklas i framtiden. Utan kreativitet kan inte samhällen överleva.” - säger Rodolfo Alvarez, en av Moltos grundare.

Nu kommer Molto Creative att dra igång en kampanj för att hitta dessa ungdomar som är kreativa. Det kommer att göras via skolor, mötesplatser, caféer och via internet.

Förändringen har börjat.

www.moltocreative.se

www.facebook.com/moltocreative

Moa Quist
moa.quist@molto.se
www.molto.se

Molto är en ideell förening som verkar för en kreativare värld för alla. Vi är baserade i Södertälje och arrangerar i dagsläget endast konserter. Vi har cirka sjuttio ideellt engagerade ungdomar som gör allt. Vi har inget ekonomiskt intresse i vårt arbete, allt sker till självkostnadspris. Detta gör att vi kan konkurrera med större aktörer i närområdet. För oss är musiken, kulturen och att se att andra ungdomar blir mer kreativa, det är vår belöning. Vi utvecklas hela tiden som organisation och växer något enormt varje år.