Länsförsäkringar

Länsförsäkringar ändrar boräntorna

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2004 08:38 CEST

Länsförsäkringar höjer från och med idag de bundna boräntorna med mellan 0,05 och 0,15 procentenheter. Den rörliga räntan är oförändrad på nivån 3,10 procent.

Bindningstid Räntesats
Räntesats
Ändring

Villa
Fritidshus

och bostadsrätt

Rörlig (3 mån) 3,10 %
oförändrad

1 år 3,35 %
+0,05%

2 år 3,80 %

3 år 4,35 %

4 år 4,80 %

5 år 5,05 %

7 år 5,60 %

10 år 6,00 %
+0,15%

Bostadsrättslån erbjuds endast i vissa delar av landet.

För ytterligare information kontakta:

Mikael Östlund
Informationschef Länsförsäkringar
mikael.ostlund@lansforsakringar.se
Tomas Johansson
VD Länsförsäkringar Bank 08-588 418 50

08-588 419 82073-96 419 82

Länsförsäkringar är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder och har den mest prisvärda banken med de mest lojala kunderna enligt Svenskt Kvalitetsindex. Länsförsäkringar är Årets Sak- och Livbolag enligt Affärsvärlden och utnämndes till Årets Bank av Privata Affärer 2002. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och finansiella tjänster för företag och privatpersoner. Länsförsäkringar är marknadsledande inom svensk sakförsäkring med en marknadsandel över 30 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är 10,5 procent och inom bank 3,0 procent. I Länsförsäkringar ingår även Agria Djurförsäkring. Länsförsäkringar förvaltar tillgångar om 140 miljarder kronor.