Länsförsäkringar

Länsförsäkringar ändrar räntan

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2003 08:52 CET

Här ser du aktuella utlåningsräntor för Länsförsäkringars villalån innefattande bottenlån till villor och egna hem. Räntesatserna gäller från och med 2003-12-16 och tills vidare. Bostadsrättslån erbjuds endast i vissa delar av landet.

Bindningstid Räntesats Räntesats
Ändring Villa Fritidshus och bostadsrätt

Rörlig (3 mån) 3,85 % 3,85 % oförändrad

1 år 3,90 % 3,90 % -0,10 %

2 år 4,35 % 4,35 % -0,25 %

3 år 4,80 % 4,80 % -0,20 %

4 år 5,10 % 5,10 % -0,15 %

5 år 5,40 % 5,40 % -0,10 %

7 år 5,75 % 5,75 % -0,05 %

10 år 6,05 % 6,05 % -0,05 %

För ytterligare information kontakta:

Mikael Östlund
Informationschef Länsförsäkringar
mikael.ostlund@lansforsakringar.se
08-588 419 82
073-96 419 82

Tomas Johansson
VD Länsförsäkringar Bank
08-588 418 50

Länsförsäkringar är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder både inom bank och inom försäkring. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och finansiella tjänster för företag och privatpersoner. Länsförsäkringar är marknadsledande inom svensk sakförsäkring. Marknadsandelen uppgår till knappt 30 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är 11,0 procent och inom bank 2,8 procent. I Länsförsäkringar ingår även Agria Djurförsäkring. Länsförsäkringar förvaltar tillgångar om 100 miljarder kronor. Premieinkomsten uppgick år 2002 till cirka 20 miljarder kronor.