Image Media Channel AB i samverkan med Q-channel AB

Länsförsäkringar Bergslagen utökar installationer med digital signage till samtliga kontor

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 14:51 CET

Image Media Channel levererar en skräddarsydd lösning för information och nyheter till samtliga kontor inom Länsförsäkringar Bergslagen. Innehållet mixas med nyheter från externa media. Informationen presenteras på LCD skärmar i skyltfönster på Länsförsäkringar Bergslagen.

Länsförsäkringnar Bergslagen som är kund sedan flera år tillbaka har valt att gå vidare med Image Media Channel som leverantör av digital signage och utvidga till samtliga kontor inom Länsförsäkringar Bergslagen.

Image Media Channel har sedan starten samarbeten med ett flertal innehållsleverantörer för att kunder till Image Media Channel ska kunna förstärka sin digital signage lösning med annat externt innehåll. Vårt nära samarbete med media kräver att vi är ledande både gällande tekniken och innehållet i lösningarna för digital signage. Bland våra samarbetspartners finns förutom Dagens Industri även TT, Aftonbladet, SIX, SMHI, NA, VLT samt ett flertal lokala tidningar.

Image Media Channel som funnits i 11 år, och som har installationer från Haparanda till Ystad, levererar system för digital signage. Installationer finns inom banker, butiker, apotek, skolor, bibliotek, bilindustrin och hotell. Systemet förekommer även som interninformationssystem inom byggbranschen och på tidningar och tidningstryckerier. Image Media Channel har sedan starten ett nära samarbete med etablerade media.

www.imagemediachannel.se

www.q-channel.se