Länsförsäkringar

Pressmeddelande   •  Sep 04, 2003 10:24 CEST

Det gäller din pension: Länsförsäkringar genomför massiv utbildningsinsats om pensioner och pensionssparande

Kunskapen om hur pensioner och pensionsförsäkringar fungerar är mycket låg. Samtidigt ökar individens ansvar för att planera sin egen pension. Livförsäkringsbolagen har dessutom fått kritik för bristande insyn och otydlig kommunikation.

I höst ska därför Länsförsäkringar höja kunskapsnivån vad gäller pensioner och pensionsförsäkringar, såväl bland medarbetare som bland kunder och omvärld. Med boken "Allt du behöver veta om pensioner" tar Länsförsäkringar nu rollen som den bolagsgrupp som på ett tydligt och pedagogiskt sätt förklarar hur det här med pensioner fungerar.

På mötet kommer Hans Benndorf, VD Länsförsäkringar Liv presentera Länsförsäkringars satsning på att förklara vad pensioner och pensionsförsäkring egentligen är. Ekonomijournalisten Mats Wester, bokens huvudförfattare, medverkar också.

Tid: Onsdagen den 10 september 2003 kl. 11.15-12.00.

Plats: Länsförsäkringar, Tegeluddsvägen 11-13.

Anmäl gärna att du kommer till Monica Ragnell:
Telefon: 08- 588 411 58, 073- 96 411 58
E-post: monica.ragnell@lansforsakringar.se

Välkommen!

För ytterligare information kontakta:
Mikael Östlund 08-588 410 94
Informationschef Länsförsäkringar 070-553 12 82