Länsförsäkringar

Länsförsäkringar ingår samarbetsavtal med ICA om kontantuttag

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2006 08:43 CEST

Länsförsäkringars över 100 000 bankkortskunder kommer att kunna ta ut kontanter i ICAs 1 400 matbutiker runt om i landet. Det är resultatet av det samarbetsavtal företagen undertecknade den 3 april 2006.

– Nu ökar vi tillgängligheten till kontanter ytterligare för våra kunder. Samarbetet skapar också trygghet och flexibilitet för framtiden, säger Tomas Johansson, vd Länsförsäkringar Bank.

Genom samarbetet kan Länsförsäkringars bankkortskunder ta ut maximalt 2 000 kronor vid ett och samma tillfälle utan att handla. Uttagen är kostnadsfria för kunderna.

– Uttagsmöjligheten ger ICAs kunder en utökad service och kontanterna minskar i butik, säger Jörgen Wennberg VD ICA Banken.

Länsförsäkringar har idag över 90 bankkontor via de 24 lokala länsförsäkringsbolagen runt om i landet. Länsförsäkringars bankkunder har även tillgång till samtliga landets uttagsautomater och kan utföra banktjänster via internet, telefon och Svensk Kassaservice.

– Precis som Länsförsäkringar finns ICA nära kunderna. Samarbetet gör oss ännu starkare och ökar den lokala närvaron ytterligare, säger Tomas Johansson.

För ytterligare information kontakta:

Tomas Johansson, Vd Länsförsäkringar Bank AB
08-588 419 82, 073-96 419 82

Jörgen Wennberg, Vd ICA Banken

Dag Rosander, Presschef Länsförsäkringar AB
08-588 414 99, 073-96 414 99

Med 24 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag och det av dem gemensamt ägda Länsförsäkringar AB är länsförsäkringsgruppen Sveriges enda kundägda bank- och försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda bank- och försäkringskunder enligt Svenskt Kvalitetsindex och är Årets Sakförsäkringsbolag tre år i rad enligt tidningen Affärsvärlden. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och banktjänster för privatpersoner, företag och lantbruk. I Länsförsäkringar ingår även Agria Djurförsäkring. Marknadsandelen inom sakförsäkring är 30 procent, inom livförsäkring 10 procent och inom bank 3 procent. Länsförsäkringar förvaltar tillgångar om 173 miljarder kronor.