Länsförsäkringar

Länsförsäkringar sänker bolåneräntan till 2,99 procent

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2004 08:38 CEST

Från och med idag, den 11 oktober, sänker Länsförsäkringar 3-månadersräntan på villor och bostadsrätter till 2,99 procent. Samtidigt justeras de bundna räntorna.

Nedan presenteras våra aktuella räntor:

Bindningstid
Räntesats
Ändring

Villa Fritidshus
och bostadsrätt
Rörlig (3 mån)
-0,11 %

1 år

2 år

3 år
+0,15 %

4 år

5 år

7 år

10 år
oförändrad

För ytterligare information kontakta:

Tomas Johansson
VD Länsförsäkringar Bank
08-588 419 82
073-96 419 82

Dag Rosander, Presschef
08-588 414 99
073-96 414 99

Länsförsäkringar är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda bankkunder enligt Svenskt Kvalitetsindex. Länsförsäkringar är Årets Sak- och Livbolag för andra året i rad enligt Affärsvärlden och utnämndes till Årets Bank av Privata Affärer 2002. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och finansiella tjänster för företag och privatpersoner. Länsförsäkringar är marknadsledande inom svensk sakförsäkring med en marknadsandel på 32 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är 10,9 procent och inom bank 2,9 procent. I Länsförsäkringar ingår även Agria Djurförsäkring. Länsförsäkringar förvaltar tillgångar om 140 miljarder kronor.