liuski text & form

Lär dig facebooka smartare!

Pressmeddelande   •   Maj 29, 2012 11:17 CEST

Idag släpps en ny bok som ger dig tips för att få ut det mesta möjliga av din närvaro på Facebook, oavsett om du är aktiv som privatperson eller företag. Boken finns att laddas ner kostnadsfritt och skrevs tack vare kontakt via Facebook.

– ”Facebooka smartare” är en bok som samlar kunskap för att tydliggöra den på ett lättillgängligt sätt för både privatpersoner och företag, säger Petra Liuski, en av de två författarna.

Samarbete via Facebook

Nina Jansdotter är kommunikatör och en av landets främsta facebookanvändare. Hon har tidigare skrivit ”Framgång med facebook” (Kalla Kulor Förlag 2011) och har nu tillsammans med kommunikationsstrategen och skribenten Petra Liuski skrivit en digital uppföljare.

– Petra hörde av sig till mig och frågade om jag var sugen att skriva en uppföljare. Jag hade funderat på det ett tag så jag sa ja och på den vägen är det, berättar Nina.

Gratis i enighet med givers gain

”Facebooka smartare” släpps som nätpublikation idag, den 29 maj, och kommer att vara kostnadsfri för alla som vill ta del av de tips och förklaringar som de båda författarna ger. Att ge bort något gratis anser de vara en självklarhet.

– Vi har valt en kostnadsfri publikation för att vill att så många som möjligt ska lära sig använda denna kommunikationskanal på ett effektivt sätt, säger Nina Jansdotter, det är inte så många som kan etiketten idag. Dessutom handlar sociala medier om givers gain vilket stämmer med vår strategi med denna bok.

Gärna en i mängden

Att det idag skrivits och skrivs en hel del om sociala medier anser författarna snarare vara en fördel än nackdel. Ett mångfacetterat utbud gör alla sociala medieranvändare smartare.

– Det behövs olika perspektiv för att vi ska få ett bra underlag för utveckling och reflektion, menar Petra Liuski. Dessutom händer det nya saker hela tiden, så det behövs verkligen nytt material hela tiden.

Läs publikationen Facebooka smartare här.

För mer information:

Nina Jansdotter, mail@ninajansdotter.com , 070-4443974