Lärande i Sverige AB

Lärandeskolan blir Erlaskolan

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 07:00 CEST

Under året har vi vid ett flertal tillfällen berättat om att vi startar en ny grundskola, Lärandeskolan. Nu har vår skola hittat sin form och fått ett nytt namn: Erlaskolan. I dagarna lanserar vi vår hemsida www.erlaskolan.se, där vi berättar mer om våra planer.

Just nu går vi ut med en fördjupad intresseundersökning till föräldrar på de orter där vi planerar att starta skola. Vi för samtidigt en dialog med ortens skolförvaltning för att undersöka möjligheter till samarbete och hur vi på bästa sätt kan etablera oss på orten.

Under november kommer vi att genomföra informationsträffar för att berätta mer om hur vi tänker och svara på dina frågor om Erlaskolan. I samband med dessa kommer vi också gå ut med en inbjudan till pressträff.

Mer information om datum, tid och plats kommer inom kort på vår hemsida www.erlaskolan.se, där du också hittar svar på många av dina frågor. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så kommer informationen direkt i din inbox. Du är också välkommen att höra av dig via e-post: info@erlaskolan.se eller telefon 020-33 44 00.

Erlaskolan är en politiskt och religöst obunden friskola som planeras starta på flera orter i Sverige under höstterminen 2011. Vi ägs av utbildningsföretaget Lärande i Östergötland AB, som i sin tur även äger Realgymnasiet, en gymnasieskola som idag finns tolv orter runt om i Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Norrköping.