myPaper Sverige AB

Lärorik sommar = spännande höst!

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2008 12:01 CEST

HTML version: http://www.mypaper.se/mailutskick/0809/nyhetsbrev.html

Vi har haft en lärorik sommar då vi noga studerat hur våra kunders publikationer har distribuerats till- och lästs av- miljontals internetanvändare världen över. Studierna har gett oss underlag till nya funktioner i myPaper-formatet, nya tjänster och gett oss ett antal "aha-upplevelser". Vi lovar att dela med oss av våra innovationer och nyheter under hösten, men låt oss börja med en intressant observation kring distributionen av myPaper-publikationer.

Is content still king?

Länge har slagordet inom print- och onlinemedia varit Content is king,
- vi instämmer till fullo. Men i dagens mediebrus, där användarna har fler valmöjligheter och större inflytande än någonsin, har vi insett att Distribution is everything. Hur uppnår man en effektiv distribution av sitt redaktionella och kommersiella innehåll? Vi tror att svaret är enkelt, -paketering.

Det digitala blädderbara formatet är känt för att på bästa sätt bevara en publikations ursprungliga "paketering" (färg, form och layout) och genom att förädla innehållet med interaktivitet kan våra kunder kommunicera effektivare med sina läsare.

Siffror ljuger inte

En myPaper publikation kan distribueras på flera olika sätt över Internet och statistik i realtid informerar om aktiviteten i och läsandet av de digitala publikationerna. Den egna hemsidan, e-post, sociala medier så som bloggar och communities och sökmotorer är möjliga distributionskanaler. Men hur effektiva är de?

Vi valde slumpmässigt ut 100 publikationer i myPaper-formatet (magasin, tidningar, kataloger, broschyrer, årsredovisningar och finansiell information) utan accesskydd eller begräsningar i läsandet och under en period om en månad såg vi följande procentuella fördelning av trafik genererad från publicistens egna webbplats, sökmotorer respektive sociala medier.
Ta en titt på diagrammen nedan

(Se HTML version för fullt diagram)

All denna trafik, alla dessa läsare, alla dessa möjligheter

En betydande del av dessa publikationers trafik genereras av sökmotorer
(generellt ca 40 %). Nya läsare, kanske tom i nya målgrupper, skapar nya möjligheter till intäkter och kostnadseffektivitet. Genom myPaper seo och myPaper advertiser, kan du ge din publikation samma möjligheter!

Nya vänner

Vi skulle vilja passa på att hälsa våra nya vänner IBM, Natt & Dag, Willab, Helena Rubinstein, Allego och författaren Dan Pink (vars senaste bok vi producerat i myPaper-formatet), varmt välkomna. Vi ser fram mot att få samarbeta med er!

Vännerna på myPaper