Fordonskontroll Sverige AB

Läs, Le & Lär med Fordonskontroll

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2015 15:00 CET

- "För mig som inte visste något om Fordonskontroll var det ett bra sätt att få en bild av er. Kul var det också!"

- "Innovativt - varför har ingen gjort så här förut?"

- "Ett ord - UNDERBART!"

Det här är några kommentarer vi på Fordonskontroll fått efter de läst våra mini-romaner.

Vår hemsida är, som många andras hemsidor; enkel, informativ och som sagt - väldigt lik alla andra företags hemsidor. Som vanligt gäller det att sticka ut lite och hitta nya sätt att nå ut med produktinformationen.

"Eftersom jag även är en wannabe-författare tänkte jag att jag kunde slå två flugor i samma smäll genom att låta berättelsen handla om vårt system. Jag fick utlopp för min kreativitet samtidigt som potentiella kunder fick kunskap om vår produkt och på köpet även ett gott skratt.", säger Patrik Holmström, en av delägarna till Fordonskontroll och tillika författare till nämnda romaner.

I bägge berättelserna får man följa den väldigt specielle "Johan Johnsson", som i den första romanen arbetar för ett bussbolag och i den andra romanen byter jobb och istället börjar på ett åkeri. I stort följer man Johan Johnssons vardag i företagen där han löser det ena problemet efter det andra med hjälp av Fordonskontroll som stöd. Allt är skrivet med en varm ton och humorn är så där alldeles lagom svenskt. Dråpliga situationer uppstår hela tiden när man läser och man kan inte göra annat än att le åt den snusande Johan Johnsson samtidigt som man faktisk även lär sig hur Fordonskontroll fungerar.

Bägge mini-romanerna kan läsas i sin helhet på Fordonskontrolls hemsida:

www.fordonskontroll.se

Önskas mer information, kontakta:

Patrik Holmström

Telefon: 021 - 83 82 82
E-post: patrik[snabel-a]fordonskontroll[punkt]se

Företaget grundades 2005 av Daniel Wagerman, med bakgrund från transportbranschen och Patrik Holmström, med bakgrund från IT-branschen.

Affärsidén är att på ett enkelt sätt låta företag, kommuner och myndigheter med små eller stora fordonsflottor administrera sina fordon. Idag har Fordonskontroll Sverige AB ett kundspann där den minsta kunden har 11 st fordon och den största flera tusen fordon.

Fordonskontroll Sverige AB
Skultunavägen 1