Abacus

Lätt och rätt klädd till utesäsonge

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2010 15:51 CET

Abacus huvudkontor är beläget på en lantlig gård utanför Lund, mitt i Skandinaviens golftätaste område. Företaget tillverkar funktionsplagg av hög kvalité där funktion kombineras med design och kvalité. Abacus finns i cirka 20 länder. Marknadspositionerna i Sverige, Danmark, Holland, Tyskland och Kanada är idag mycket starka. Företaget, med VD Sven-Olof Karlsson i spetsen, har ett tjugotal anställda och omsatte år 2009 cirka 70 miljoner kronor. Resultaten de senaste fem åren visar en stadig ökning med mer än 20 procent/år. Målet är att fortsätta växa och utvecklas till ett internationellt livsstilsmärke långt utanför golfvärlden.

Abacus nya vårkollektion 2010 presenterar snygga kvalitetskläder självklara att använda både till hundpromenaden, cykelturen och på golfbanan. Funktion och färg genomsyrar kollektionen med plagg till hela familjen, speciellt utvecklade för att fungera i alla väder – från blåst och regn till heta sommardagar. Och för den som efter sköna timmar utomhus ska vidare till jobbet är det bara att åka. Designen på kläderna är lika självklara och rätt att bära bakom skrivbordet som i naturen.

I vår bildbank finns högupplösta bilder på de kläderna du ser nedan, både frilagda och i miljö, enkla att ladda ner. Självklart med komplett fakta om storlekar, material och priser ut till kund. Önskar du andra bilder från katalogen, mejla eller ring så lägger vi upp önskad bild med fullständig information. Gå in på www.perpr.se, klicka på bildbank. Logg in till bildbanken är, Epostadress: abacus@press.se och Lösenord: Abacus2010. Välj sedan i rullgardinsmenyn pressreleaser, Abacus feb 2010 så hittar du de aktuella bilderna.

Vill du låna kläder för fotografering eller är intresserad av utlottningar – kontakta PerPR och Cilla Edgren. Vi hjälper mer än gärna till. Presskontakt PerPR AB, Cilla Edgren 08-400 255 17, cilla@perpr.se