Min Stora Dag

Lagardère ny samarbetspartner till Min Stora Dag

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2016 09:38 CEST

Lagardère Sports Tennis & Golf Sweden ingår nu ett avtal med Min Stora Dag, den enda rikstäckande organisationen som förverkligar önskedrömmar och sätter guldkant i tillvaron för barn och unga med svåra sjukdomar och diagnoser.

Samarbetet sträcker sig till att börja med fram till 2017 och innebär gemensamma aktiviteter för att möjliggöra för Min Stora Dag att arrangera fler aktiviteter och nå ut till fler barn och unga med svåra sjukdomar och diagnoser.

Under sommaren kommer Min Stora Dags och Lagardères samarbete bli extra synligt i samband med Nordea Masters, Skistar Swedish Open, Ericsson Open samt även under If Stockholm Open i höst.

• -Min Stora Dag gör ett oerhört viktigt arbete. För oss på Lagardère är det en självklarhet att genom våra evenemang försöka förbättra och förgylla vardagen för barn och ungdomar som har svåra sjukdomar och diagnoser. Vi är både glada och tacksamma att få göra det tillsammans med en så proffsig organisation som Min Stora Dag, hälsar Lotta Olmarker, projektledare på Lagardère.

-Barn som har svåra sjukdomar och går igenom olika behandlingar behöver på alla sätt en paus. Att få känna sig speciell ger kraft och stolthet. Vi är oerhört glada över att en aktör som Lagardère vill vara med och bidra till att sjuka barns vardag blir ljusare genom att stödja vårt arbete, säger Marie-Louise Schöldtz, Marknads- & Insamlingsansvarig för Min Stora Dag.

Lagardère Sports

Lotta Olmarker, Project Manager

+46 (0) 734 33 68 03, lolmarker@lagardere-se.com

www.lagardere-se.com

Min Stora Dag

Jim Hofverberg, PR- & Kommunikationsansvarig

070-455 20 80, jim.hofverberg@minstoradag.org

Lagardère Sports äger och driver högprofilerade evenemang som Skistar Swedish Open, Ericsson Open, If Stockholm Open och Nordea Masters. Lagardère Sports Scandinavia är en del av Lagardère Sports and Entertainment, som har mer än 50 års erfarenhet med över 1 600 anställda över hela världen.

Min Stora Dag är en svensk insamlingsstiftelse som förverkligar önskedrömmar för barn och unga med svåra sjukdomar. Organisationen grundades år 2000 och under 2015 var 3000 barn med om en aktivitet. 2015 var Min Stora Dags omsättning 24,6 miljoner kronor. Endast 7 % av Min Stora Dags kostnader är administration. Min Stora Dags aktiviteter är: Stora dagar; enskilt barns önskedröm som förverkligas, Läger; för ungdomar utan medföljande vårdnadshavare samt Gruppaktiviteter; större eller mindre officiella evenemang med vårdnadshavare, tillsammans med andra. Min Stora Dag har 90-konto och är medlem i FRII – frivilligorganisationernas insamlingsråd. Verksamheten får inga statliga bidrag utan är helt avhängig av gåvor från företag, privatpersoner och stiftelser. Min Stora Dags vision är att alla barn med svåra sjukdomar i Sverige ska få vara med om något positivt utöver det vanliga som ger kraft och självkänsla i en tung vardag. Min Stora Dags beskyddare är H.K.H Prinsessan Madeleine.