Beriksson

Lagom till höstrusket: Gourmetdrickchoklad på riktigt från italienska Sabadi

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 08:00 CEST

Med tanke på hur många koppar av varm choklad som serveras under det kylslagna svenska vinterhalvåret är det i det närmaste ofattbart hur få kvalitetsdrickchoklader det faktiskt finns på marknaden. Många kaféer och restauranger serverar fortfarande smaklösa pulver med knappt 20% kakaoinnehåll gjorda på den billigaste sortens bulkkakao och även hos många te- och kaffehandlare ekar det tomt på butikshyllorna för den som söker högkvalitativ drickchoklad. I höst lanserar italienska chokladproducenten Sabadi därför en serie hantverksmässigt tillverkade drickchoklader med en kakaohalt på 66 % som dessutom är ekologiskt certifierade. Ditt höstmys kommer aldrig att bli sig likt igen.

Sabadi är ett modernt och nytänkande företag baserat på Sicilien, en ö berömd både för sina citrusodlingar och sin förstklassiga matkultur. Man tillverkar alla sina produkter i enlighet med Slow foods principer och med hjälp av de finaste ekologiska råvarorna. Tack vare sin kompromisslösa inställning till råvaror och kvalitet har Sabadi blivit en av Italiens mest prisbelönta chokladproducenter och oviljan att kompromissa märks i slutresultatet.

Sabadis gourmetmässiga drickchoklad säljs som ett fast chokladbit på sin egen träsked för smidig servering och tillredning vilket också ger den ett unikt och minnesvärt utseende.

Sabadis drickchoklader lanseras i höst i tre smakrika varianter, var och en med sin distinkta personlighet:

• Ignacio – en mörk och fyllig ren chokladupplevelse gjord på ecuadoriansk Nacionalkakao
  • Rocco – en kryddig och uppiggande upplevelse smaksatt med kardemumma och chili
  • Franz – en värmande och mustig choklad kryddad med kanel och kryddnejlika.

Sabadis drickchoklad säljs i singelpack som väger 35 g och kostar ca. 30-45 kr i välsorterade butiker och kaféer som serverar kvalitetsprodukter i Norden. Missa inte Sabadi i Berikssons ekomonter under chokladfestivalerna i Stockholm 2-5 oktober samt Göteborg 24-26 oktober.

Läs mer genom att klicka här. Ladda ned bilder här. Har du frågor får du gärna mejla mig: markus@beriksson.net eller ring mig på tel: +46703883534.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.