Lammhults Möbel AB

Lammhults lanserar GRADE PLUS

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2019 08:58 CET

Lammhults välkomnar nu en ny medlem i den mycket framgångsrika och omfattande stolserien Grade. Grade, som med sitt graderade skal, som också gett serien dess namn, har en unik design och ett eget uttryck som känns igen oavsett modell och underrede.

Det senaste tillskottet – Grade Plus, är inget undantag. Med armstödet integrerat i skalet har Lammhults tillsammans med formgivarna Johannes Foersom och Peter Hiort-Lorenzen gjort det möjligt att i ännu högre grad använda återvunna material vid tillverkningen, fortfarande med samma stabilitet. Designen är tidlös och modellen generös, med fokus på hög komfort i många olika sittställningar.

Grade Plus finns med och utan klädd sits i fem färger: Svart, Antracit, Beige, Vit och Röd.

LAMMHULTS MÖBEL AB
Lammhults Möbel AB, som grundades 1945, har sedan dess vuxit från en fabrik som tillverkade oljebrännare till ett internationellt erkänt designföretag med ett flertal möbler som idag kan kallas klassiker. Med en exportandel på ca 40% så finns Lammhults representerat i många prestigefyllda projekt världen över. Företaget samarbetar med formgivare som Gunilla Allard, Johannes Foersom/Peter Hiort-Lorenzen, Anya Sebton, Troels Grum-Schwensen samt Julia Läufer & Marcus Keichel

Lammhults utvecklar och marknadsför moderna möbler med internationell formgivning för företag med höga krav på kvalitet och design. Vi samarbetar med några av de främsta samtida möbelformgivarna. Det vi åstadkommer tillsammans skall vara elegant, effektivt och miljöanpassat. Lammhults ingår i Lammhults Design Group.