Lammhults Möbel AB

Lammhults lanserar PONTO

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2019 08:58 CET

Lammhults lanserar nu bordet Ponto, formgivet av Troels Grum-Schwensen. Ponto är exklusiv enkelhet definierad, där varje detalj andas formgivarens, och Lammhults, känsla för innovation och kvalitet. Ponto är bordet som låter modern teknik möta gediget hantverk. Benen till Ponto är gjorda av noggrant utvalt massivt trä som frästs ut för att passa de aluminiumprofiler som bär upp hela bordet. Med en total längd på 558 cm, vilande på endast fyra ben, är Ponto en uppvisning i både exklusivitet och enkelhet.

Inget på Ponto är där i onödan. Fyra ben och en skiva är vad som behövs,
varken mer eller mindre, tillsammans ger de en helhet som är
uppseendeväckande i sin enkelhet.

LAMMHULTS MÖBEL AB
Lammhults Möbel AB, som grundades 1945, har sedan dess vuxit från en fabrik som tillverkade oljebrännare till ett internationellt erkänt designföretag med ett flertal möbler som idag kan kallas klassiker. Med en exportandel på ca 40% så finns Lammhults representerat i många prestigefyllda projekt världen över. Företaget samarbetar med formgivare som Gunilla Allard, Johannes Foersom/Peter Hiort-Lorenzen, Anya Sebton, Troels Grum-Schwensen samt Julia Läufer & Marcus Keichel

Lammhults utvecklar och marknadsför moderna möbler med internationell formgivning för företag med höga krav på kvalitet och design. Vi samarbetar med några av de främsta samtida möbelformgivarna. Det vi åstadkommer tillsammans skall vara elegant, effektivt och miljöanpassat. Lammhults ingår i Lammhults Design Group.