Universal Music Sweden

Lana Del Rey pryder H&M's höstkollektion

Pressmeddelande   •   Jul 18, 2012 10:35 CEST

H&M lät i dagarna meddelade att höstens kollektion kommer att frontas av ingen mindre än Lana Del Rey. Den amerikanska singer-songwritern kommer att bli den svenska klädjättens nya globala ansikte och röst. Enligt H&M tedde sig valet av stil-ikonen Lana Del Rey som självklart då hennes egen personliga stil går hand i hand med vad deras höstkollektion erbjuder.

Lana kommer bland annat synas i en stor printkampanj, fotad av Inez van Lamsweerde och Vinoodh Matadin, men också i en full-length-video där hon framför sin version av låten ”Blue Velvet”, regisserad av Johan Renck. Videon kommer att kunna ses i sin helhet på H&M:s hemsida (www.hm.com) från och med den 19:e september. Klippta versioner av videon kommer även användas i en TV-kampanj där Lana, på sitt eget oefterhärmliga sätt, kommer framträda iklädd det bästa av vad höstkollektionen har att erbjuda. Lana kommer även synas i en andra printkampanj i oktober, fotad av Sølve Sundsbø, där hon kommer visa upp vinterns hetaste mode.

Se videon till Lana Del Reys nya singel "National Anthem" här:

Gustaf Angelin