Universal Music Sweden

Lana Del Rey släpper albumet "Honeymoon" den 18 september

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 06:00 CEST

Superstjärnan Lana Del Rey släpper äntligen sitt nya album "Honeymoon" den 18 september. Första smakprovet är singeln ”High by the Beach” som finns ute nu. Skivan är producerad av Lana Del Rey, Rick Nowels och Kieron Menzies. De flesta låtarna har Lana skrivit tillsammans med Rick Nowels, som hon även samarbetade med på skivorna "Born To Die" och "Ultraviolence".

Redan i somras gav Lana fansen en teaser på titelspåret ”Honeymoon”, som imponerade på Billboard och de kallade singeln “Grander and more ambitious than anything [Lana] has released thus far”.

Lana Del Rey slog igenom 2012 med albumet ”Born to Die” som sålt 2 x platina i Sverige och uppföljaren “Ultraviolence” nådde en sjätteplats på svenska albumlistan när den släpptes i fjol. Båda albumen blev hyllade av kritikerna och toppade flera årsbästalistor. Lana gjorde dessutom ett bejublat uppträdande på Bråvallafestivalen förra året och Dagens Nyheters Fredrik Strage kallade henne ”...en av 10-talets främsta artister”.

Lana Del Reys album "Honeymoon" släpps den 18 september.