Landet Reklambyrå

Landet flyttar till stan och jobbar för ökad julhandel.

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 21:48 CEST

Tillsammans med föreningen Unika Ludvika kommer Landet Reklambyrå dagligen under december månad att blogga, skapa aktiviteter på facebook samt sända WebbTV Live. Syftet med detta är att informera, inspirera och underhålla samtidigt som det skapar en nyfikenhet att vilja besöka Ludvikas handelsområde. Landet Reklambyrås lösning är att flytta sin verksamhet till Engelbrekt Galleria. En idag tom butikslokal byggs om till Julstuga.

– Tillvägagångsättet bygger på närvaro, engagemang och relevant kommunikation med den eftersökta målgruppen. Borlänge är en stark konkurrent när det handlar om julhandel. Vi kan inte konkurrera med Borlänges butiksutbud men hoppas få de kunder som kan hitta det dom söker att stanna här och handla, säger Jojje Pettersson, Landet Reklambyrå.

Julstugan Live
Vi vill skapa ett live-evenemang för att få interaktivitet med tittarna. I programmet kommer vi att få se gäster, livemusik, julkalender, julklappsrim, pyssel och bak och allt annat som hör en riktig julstuga till. 1 timme varje dag fram till julafton sänder vi live och låter tittare chatta direkt med studion, säger Jojje Pettersson.

Kampanjen produceras av Landet Reklambyrå i samarbete med Unika Ludvika som har till uppgift att gynna handeln i Ludvika. På webbplatsen http://www.unikaludvika.se har kampanjen premiär den 28 november.

Kontaktperson: Jojje Pettersson
jojje@landetreklam.se

Landet Reklambyrå utvecklar strategier för en lyckad kommunikation och kan med vår erfarenhet välja rätt media för att nå den önskade kunden. Våra produktioner syns där det passar kunden,
produkten och konsumenten bäst. http://www.landetreklam.se