Landet Resort AB

Landet Resort lanserar– Ett sagolikt bra sommarboende!

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2011 13:18 CEST

Vad är Landet Resort, och hur fungerar det?

Landet Resort är en ny boendeform. För dig som husägare fungerar det som en bostadsrättsförening med fördelen att ditt boende sköts om, driftas och står till förfogande för uthyrning när du inte är där. Tanken är att alla ska ha råd med ett eget sommarhus med sjöläge, eller sjönära läge, och samtidigt närhet till staden.

Din trygghet som ägare är A och O för oss. När vi bygger våra Landet Resorts är vi därför noggranna med alla detaljer. Dock finns några aspekter som är extra viktiga för oss:

Läget.
 Vi letar alltid efter idyller med ett sjönära läge med närhet till staden.

Boendet.  Komfort i form av bekväma och praktiska sommarhus. Stugorna inreds alltid i samarbete med erkända inrednings- och möbelföretag.

Driften.  Det är för oss också av största vikt att det bolag som sköter driften inte bara är proffs utan också kan erbjuda andra mervärden, till exempel cykel- och båtuthyrning, eller kanske ett närköp eller restaurang.

Ett sommarhus ska vara lika enkelt att äga, som bekvämt att vistas i. Ingen stress, inga måsten, inget som sätter käppar i hjulet för en perfekt semester. Och det är just det som LandetResort handlar om: livskvalitet för dig som kanske inte har tid, eller lust, att ödsla energi på underhåll, drift och skötsel.

I samband med köp av en bostadsrätt på någon av Landet Resorts sommarboenden tecknas ett uthyrningsavtal som ger ägaren en möjlighet att hyra ut sin bostadsrätt de veckor som bostaden inte utnyttjas med en beräknad avkastning om x antal kronor per år.

Maj 2011 lanserar LandetResort sitt första sommarboende, Härjarö Resort, ett landställe för dig med en förkärlek till lugnet och naturen. Vackert beläget vid Mälarens norra strand endast 8,5 mil från centrala Stockholm. En inbjudande badstrand, underbara naturstråk, oförstörda fiskevatten, ett rikt djurliv, en ångbåtsbrygga och en mysig hamn med goda möjligheter till egen båtplats. Vi lovar att du kommer trivas här!

Vår tanke är att alla ska kunna äga ett sommarhus med tillgång till egen strand och brygga i en miljö, med närhet till en storstad, och det utan att det ska behöva kosta en förmögenhet.