Designmäklarna i Norden AB

Landshövdingen blir Umeå Design Nights egen Top Model på catwalken för en kväll!

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 15:52 CEST

Fredagen den 22 Oktober kl 1900 arrangeras Umeå design Night på Motorcentralen där design står i fokus för en kväll. Det är Designmäklarna som tagit initiativet tillsammans med modebutiken Kii och Motorcentralen i Umeå till en kväll med mode och design.

-          Jag bestämde mig direkt för att fråga vår landshövding Chris Heister om hon ville vara med och synliggöra mode och design i Västerbotten på ett annorlunda sätt genom att själv ta täten i Fredagskvällens modevisning som vår Top Model, säger en nöjd Camilla Näslund konceptutvecklare på Designmäklarna.  På Fredag är det dags för Landshövdingen att inta den 2 meter breda och 80 cm höga catwalken som modell nr 1 under Umeå design Nights stora modevisning som modebutiken Kii presenterar.

Motorcentralen premiärvisar Audi A1 och Audi A7 och bilhallen förvandlas till en lokal med designutställning, modeshow och festlokal där Designmäklarna med både premiär på helt ny design från Västerbotten tillverkat i Västerbotten och exklusiv visning av modeskaparen Lars Wallins sängkläder och morgonrockar deltar.

Design från Västerbotten visas och är ritad av bla SANDGREN DESIGN, ANNA VIKTORSSON & JOHAN LAGERSTRÖM samt vinnarna av Elles stora modepris 2009 NOIR ET BLANC.

Designutställningen gästas internationellt av bl a Tyska JAB – det senaste när det gäller mattor samt Italienska möbeltillverkaren MAGIS.

-          Vi vill ge våra besökare en blandad mode & designupplevelse  och är mycket glada för samarbetet med Motorcentralen och Kii, säger Camilla Näslund

Det blir en spännande kväll med god underhållning av hög klass dessutom med bl a kören SNOWFLAKES och sångerskan Anna Hamilton. Konfrencier är Simon Leisjö, mest känd som Anna Ankas vinnande assistent. Umeå Design Night sponsras av Armstrong, Mindspaces och WOW Hairdressing, hälsar arrangörerna.

För mer information och bokning av intervjuer kontakta gärna:

Designmäklarna Camilla Näslund                090-362 90, 070-300 24 23

camilla@designm.se                                   www.designmaklarna.se

www.facebook.com/designmaklarna          www.twitter.com/designmumea

Designmäklarna startade 2005 I Holmsund Umeå som en möbelagentur men har nu tagit steget over att till största delen producera Möbler och Inredning med internationellt och nationellt erkända designers. Designmäklarna investerar I lokal, regional och miljömässigt hållbar design.En stor del av produktionen produceras i Västerbotten. Den nya kollektionen innehåller möbler, tapeter, stänkskydd till kök, textil och väggdekor.