InfoSolutions Sverige AB

Landstinget Västernorrland börjar arbeta med molntjänsten LabPortalen

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 13:26 CET

InfoSolutions växer geografiskt
Ett nytt avtal har tecknats mellan InfoSolutions och Landstinget Västernorrland.  Landstinget Västernorrland börjar nu arbeta webbaserat med tjänsten LabPortalen. Detta effektiviserar arbetsprocessen, ger snabbare svar till patienterna och möjliggör en helt pappersfri hantering av remiss- och svarshanteringen för vården i länet, vilket ligger väl i linje med landstingets miljö- och utvecklingsarbete.

Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare och täcker in ett stort geografiskt område, från Örnsköldsvik och Sollefteå i norr till Sundsvall och Ånge i söder. Samtliga laboratorier, medicinska röntgeninstanser och större sjukhus i Stockholmsområdet arbetar även de med molntjänsten LabPortalen samt flera av InfoSolutions övriga kompletterande tjänster som effektiviserar informationsflödet inom vården.

LabPortalen
En webbaserad tjänst för digitala röntgen- och laboratoriesvar
LabPortalen ger laboratorier och vårdmottagningar ett enkelt sätt att publicera, ta emot och läsa laboratoriesvar; snabbt, miljövänligt och patientsäkert. På bara någon minut kan laboratoriet publicera färdiga testsvar i LabPortalen som enkelt kan tas del av var som helst, exempelvis i en mobil enhet. LabPortalen har stöd för samtliga laboratoriediscipliner såsom kemi, mikrobiologi, patologi/cytologi och röntgen.

LabPortalen möjliggör att helt sluta med papper vid svarshantering. Även remittenter slipper hantera papper och får tillgång till sina svar snabbare samt med en mycket bättre överblick och sökmöjlighet än vad papperssvar kan ge. Remittenter kan givetvis skriva ut dina provsvar direkt från portalen, eller spara dem som PDF för senare import i journalsystem.

Vill du veta mer om InfoSolutions och tjänsten LabPortalen?
Läs mer på www.infosolutions.se eller kontakta VD Alex Stendahl via tel: 0708-55 61 14 eller e-post: alex@infosolutions.se

För mer information samt pressbilder vänligen kontakta:
Pressansvarig Ingela Hermansson tel: 0733-40 68 74 e-post: ingela@hermankommunikation.se