Webforum Europe AB

Landstingsfastigheter väljer Webforums projektverktyg i stor upphandling

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2014 08:57 CEST

Landstingsfastigheter ansvarar för Landstingets Jönköpings samlade fastighetsbestånd. Totalt arbetar ca 125 personer inom förvaltningen. Landstingsfastigheter såg tidigare ett behov av att finna ett styrande och effektiviserande verktyg för sina byggprojekt; en flexibel, användarvänlig och säker lösning där all information samlas på ett och samma ställe.

Med Webforum får vi kontroll på alla ritningar och dokumentation i våra byggprojekt. Vi har många rullande byggprojekt igång samtidigt och då är det viktigt att få en god överblick och kontroll på dem alla. Webforum Project är ett oerhört användarvänligt och flexibelt verktyg  med många bra funktioner som passar vår organisation ypperligt, säger Martin Flodin på Landstingsfastigheter i Jönköping.

Ökad efterfrågan projektverktyg i byggbranschen
Webforum har sedan 1997 utvecklat och sålt webbtjänster för dokumentintensiva projekt och samarbeten med stor framgång. Allt fler företag och organisationer ser nu över hur projektarbetet sköts och intresset för att effektivisera och säkra detta arbete ytterligare är stort.

- Vi är givetvis mycket glada att även Landstingsfastigheter känner förtroende för oss som företag och våra lösningar och nu valt att implementera vårt projektverktyg i sin verksamhet för att få bättre styrning i sina byggprojekt, säger Albert Huth, VD för Webforum Europe AB.

Webforums projektverktyg är en komplett webbaserad tjänst för alla typer av projekt och samarbeten. Med Webforum får användarna allt som rör projektet samlat på ett enda ställe: dokument, ärenden, projektplaner, diskussioner, tidrapporter, risker, rapporter etc. Webforum stödjer projektets alla faser, från planering till genomförande och uppföljning.

För mer information, vänligen kontakta:Albert Huth
VD, Webforum Europe AB
Email: albert.huth@webforum.com

Nyttiga länkar

Om företaget

Om Webforums projekt- och samarbetstjänst

Om Webforums styrelsewebbstjänst

Om Landstingsfastigheter Jönköping
Landstingsfastigheter ansvarar för Landstingets samlade fastighetsbestånd. Med ambitionen att vara länets ledande och mest kompetenta fastighetsägare ska Landstingsfastigheter skapa bra miljöer för Landstingets verksamheter, för patienter, medborgare och personal.

Totalt arbetar ca 125 personer inom förvaltningen. Förvaltningen har ca 560 000 kvm (BRA) lokaler i egna byggnader och fastigheter och ca 71 000 kvm inhyrda lokaler. Lokalkostnadernas andel av landstingets nettokostnader är ca 5,5 %.Fastighetsinvesteringarna är totalt 300 - 400 miljoner kronor per år.

Läs mer på: http://www.lj.se/Verksamhet/ledning-och-stodverksamheter/Landstingsfastigheter/

Om Webforum

Webforum utvecklar och säljer en webbtjänst för dokumentintensiva projekt och samarbeten. Tjänsten är flexibel, användarvänlig, tillgänglig och säker. Den är ett komplett stöd för företag och organisationer att planera, genomföra och följa upp projekt samt för att förvalta information. Webforum utvecklar och säljer dessutom en webbtjänst för effektivt och säkert styrelsearbete.

Webforum har i dag 700 företagskunder och ca 50 000 användare i ett 20-tal länder. Kunderna är allt från mindre företag eller projektgrupper till multinationella bolag i flera olika branscher samt flertalet kommuner och landsting. Bland kunderna återfinns bl a SL, Kungliga Tekniska Högskolan, Bisnode, StyrelseAkademien och Sundsvalls Elnät.

Företaget bildades 1997 och är baserat i Stockholm. Utveckling sker i Stockholm och i Kiev. Webforum har återförsäljare i Finland, Tyskland och England. För mer information: www.webforum.com.