Nordnet Sverige

Lanserar VoiceTrade - röstigenkänningstjänst för aktiehandel och börsinformation

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2003 09:00 CEST

Idag lanserar Nordnet som första mäklarfirma i Norden en röstigenkänningstjänst för aktiehandel. VoiceTrade medför en utökad service för Nordnets kunder. Även om man inte befinner sig framför sin dator kan man nu när som helst under dygnet ringa direkt till Nordnets handelssystem för aktiekurser, depåinformation och för att handla aktier. Till skillnad från traditionell mäklarservice via telefon är kunden med VoiceTrade säker på att komma fram och courtaget är lika lågt som för Internethandel. VoiceTrade fungerar som en mäklare och svarar och tolkar det som kunden säger vilket gör tjänsten mycket användarvänlig och enkel att använda.

Hallå Nordnet, varför är VoiceTrade så bra?

Du behöver inte längre sitta framför din dator för snabb service.
Snabb service som du får med Internet får du nu också alltid via telefon.
Du får lika lågt courtage som med Internet. Inget extra högt telefoncourtage.
Inga andra avgifter för VoiceTrade. Tjänsten är gratis för dig som kund.
Du kommer alltid snabbt fram, ingen väntan eller telefonkö.
Extra perfekt nu under sommaren från hängmattan eller strandkanten. Du slipper ta med dig datorn överallt.
Hur låter VoiceTrade? Hur fungerar det? Gå till www.nordnet.se, klicka och lyssna.

"Våra kunder skall vara först med det senaste"
"Detta är ett mycket viktigt steg för Nordnet i vår ambition att hela tiden utöka och förbättra servicen för våra kunder. Vi vill ligga främst i utvecklingen inom effektiv värdepappers-handel. Våra kunder skall vara först med det senaste. Som Nordnet kund skall man känna sig priviligierad, säger Klas Danielsson, VD på Nordnet.

Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=26111

För ytterligare information kontakta:
Jessica Gertun, marknadschef, 08-506 330 30, 0709-697424, jessica.gertun@nordnet.se
Klas Danielsson, vd, 08-506 330 30, 0708-744574, klas.danielsson@nordnet.se

Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. erbjuder en Internetmäklartjänst från Luxemburg. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK-försäkringar. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk och Eurotrade www.eurotrade.lu .

Tjänsten är utvecklad i samarbete med VoiceProvider och SAS IT bolag, Scandinavian IT Group, som har utvecklad en mängd olika röststyrda tjänster. Uppdraget är en helhetslösning som omfattar utveckling, drift samt löpande förvaltning och kvalitetssäkring av tjänsten. Voice Provider och SIG stärker härmed ytterligare sin position som ledande leverantör av röststyrda tjänster i Skandinavien

¨Att Voice Provider ännu en gång får vara med att utveckla de mest avancerade och intressanta röststyrda tjänsterna är ett kvitto på att vi har lyckats etablera oss som marknadsledande i Skandinavien¨, säger Bengt Persson, VD för Voice Provider

Voice Provider och Scandinavian IT Group har ett unikt samarbete som tillsammans bildar Skandinaviens ledande leverantör av röststyrda tjänster.

Voice Provider har medarbetare som är experter inom området röststyrda tjänster (taligenkänning, text-till-tal, talarverifiering). Voice Provider utvecklar och marknadsför lösningar för röststyrda telefonitjänster genom en ASP-modell. Lösningarna marknadsförs som ett sätt att förbättra och effektivisera företags och organisationers kundkommunikation. Voice Provider ägs av Telenor Venture II ASA, Ledstiernan, Mobile Garden samt entreprenörerna. www.voiceprovider.com

Bengt Persson, VD, Voice Provider
bengt.persson@voiceprovider.com

Scandinavian IT Group (SIG) är ett dotterbolag till Scandinavian Airlines System (SAS) och är en av Skandinaviens största IT-företag med över 1300 anställda. SIGs fokus är IT och flyg, då man har en lång kompetens inom informationsteknologi kombinerad med djup kunskap om flygindustrin. Företaget tillhandahåller lösningar inom bl.a. SMS, WAP, PDA, Bluetooth, VPN och har utvecklat en av världens mest avancerade call centers inkl. röststyrning. Man har dessutom en mycket kvalificerad driftsorganisation. www.scandinavianIT.com