Vävnamn-Snabbtjänst AB

Lansering av ny e-handelsplattform

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2012 13:56 CEST

Vävnamn, Sveriges ledande företag inom märkning av kläder och namnmärkning. lanserar i samband med bolagets högsäsong en helt ny e-handelsplattform baserat på Magento.

Förutom ny design innebär lanseringen ett enklare och tydligare gränssnitt för användarna. Bland annat har bolagets nya förhandsgranskningsfunktion integrerats på sidan vilket innebär att kunder som vill skräddarsy vävda namnband i realtid kan se effekten av sina val av material, bandfärg, textfärg och text.

Vävnamn utökar samtidigt sitt sortiment av namnskyltar och sjuksköterskeklockor och befäster därmed sin position som ledande leverantör till personal inom vård och omsorg. Även sortimentet av vårdbroscher utökas och kommer att fortsätta växa under hösten.

Vävnamn har sedan 1968 arbetat med märkning av kläder för förskolor och äldreboenden. Idag är bolagets Sveriges ledande leverantör inom namnmärkning och har också marknadens bredaste sortiment.