Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation

Pressmeddelande   •   Jan 23, 2017 09:30 CET

SM i Ekonomi kommer i år att hållas i Luleå

Den 30 januari lanseras Svenska Mästerskapen i Ekonomi 2017

Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation (S.E.R.O.) har, tillsammans med en ekonomförening eller -kår, arrangerat SM i Ekonomi sedan 1987. I år går finalen av stapeln på Luleå Tekniska Universitet där föreningen Ekonomsektionen står som medarrangör. Under måndagen den 30 januari lanseras tävlingen inför representanter från 26 lärosäten i Sverige.

Lanseringen av SM i Ekonomi arrangeras för att hjälpa representanterna från Sveriges ekonomföreningar och -kårer att arrangera en deltävling på sitt lärosäte.

Vad är SM i Ekonomi?

SM i ekonomi är ett nationellt mästerskap där landets alla lärosäten med ekonomiutbildningar anordnar deltävlingar för att sedan avslutas med semifinaler och final på själva konferensen i Luleå. Det är en spännande och händelserik helg fylld med föreläsningar, workshops och flera andra aktiviteter kopplade till årets tema ”Nurture today. Conquer tomorrow” där fokus ligger på ekonomyrkets framtid med anknytning till personlig utveckling. När konferensen är över är tanken att alla studenter och deltagare har fått nya erfarenheter, knutit nya kontakter, men framförallt skapat minnen för livet.

Vilka är Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation?

Sveriges Ekonomföreningars riksorganisation (S.E.R.O.) är sedan 1975 en paraplyorganisation för ekonomföreningar och -kårer. Vårt mål är att öka de svenska ekonomstudenternas konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Vi ska vara en resurs för våra medlemmar samt på ett nationellt plan driva utbildningspolitiska frågor gentemot beslutsfattare.

nationellt plan driva utbildningspolitiska frågor gentemot beslutsfattare.