Nativus Sustainable Investments

Lansering av våra hållbara finansiella tjänster.

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2011 22:49 CET

Nativus Sustainable Investments lanserar nu sina tjänster. Tjänster består av hjälp med placeringar inom PPM, tjänstepension, IPS, fonder och aktier med en hållbar inriktning. 10% av alla inkomster och vinst på eget kapital placerat i dessa tjänster kommer gå till välgörenhet. Vi tänker hållbart, vi tänker långsiktigt och skapar sedan en helhetsbild av detta som vi sedan gör våra beslut efter.

Vi på NSI tror på idén att kunna skapa mer än bara en ökning på det placerade kapitalet, genom analyser och erfarenhet inom hållbara investeringar erbjuder vi nu dessa tjänster till kunder med samma uppfattning. No zero sum är ett bra uttryck som beskriver hur vi vill utveckla modeller som skapar tillväxt på ett hållbart sätt, inte bara flytta pengar som systemet ser ut idag. Vi som gör analyser och ger råd har själv eget kapital i samma placeringar och har inte någon vinst från avgifter kopplade till en viss produkt som din traditionella bank har.

Hemsidans adress är www.nativus.se.

Med vänliga hälsningar,

David Iseklint CEO Nativus Sustainable investments, Strombergsväg 132, 90728 Umeå, 070-2964297, Orgnummer: 900415-3137, Bankgiro 810-9456 davidiseklint@nativus.se www.nativus.se