Oii

Lansering av världens första Cradle to Cradle-barnkläder hos Oii

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2010 11:44 CET

Bonkeli gör tuffa och sköna barnkläder i ekologiska och återanvända tyger, tillverkade och designade av Hanna och Jeppe. Produktionen sker i Stockholm men företaget finns på tre kontinenter och i ett tiotal länder. Inspirerade av den revolutionerande designstrategin Cradle to Cradle och drivande i nätverket Cradle Net. Vindkraft i maskinerna och lådcykel-leveranser i Stockholm.

Oii har ambitionen att presentera barnkläder som inte alla andra butiker har - det här går precis i vår linje. Vi är stolta över att vara första butiken i världen som erbjuder Cradle-to-Cradle.

Tröjorna finns att köpa hos oiidesign.se och i bonkelis webshop bonkelidesign.se med världsomfattande räckvidd!

Pierre Chamat startade sin webbshop med unika barnkläder när han själv blev förälder (för andra gången). Eftersom Pierre är intresserad av design och arbetar som Art Director, ville han gärna sätta på sina barn kläder som känns lite extra roliga. Idag är Pierres barn Galileo och Matteo, 4 resp. 6 år gamla, och oiidesign.se är återförsäljare för över 60 olika designers/varumärken.