Pappido AB

Lansering: Kunskaparglädje med Pappido!

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2011 09:05 CET

Det nylanserade företaget Pappido vill erbjuda något som de kallar för ”kunskaparglädje”. Grundarna till företaget är småbarnsföräldrarna Malin Ahlgren och Mattias Dagsland. De är stolta över sin nya produkt som serverar barn och vuxna möjligheter att umgås genom gemensamma pysselprojekt.

- Genom leken och gemenskapen får ni kunskapen på köpet. Det är det som är kunskaparglädje! säger Malin och fortsätter: - Som vuxen får du tillfällen att förklara och berätta om olika allmänbildande ämnen. Som barn får du vara kreativ och fantasifull samtidigt som du lär dig något nytt.

- Detta är en bra motvikt till vår allt mer digitaliserade vardag. Vi tycker att det är jättekul att kunna erbjuda en produkt där vuxna ges tillfällen att umgås med barnen, att samtala och skapa något verkligt, säger Mattias.

Färgglada pappersark blir till inspirerande kreationer!
Varje pysselprojekt består av sex stycken färgglada A3-ark plus en enkel guide. Av pappersarken skapas inspirerande kreationer med hjälp av sax, tejp, lim och pennor. Under skapandet kan barn och vuxna utbyta idéer och tankar kring ämnet vilket gör Pappido till ett roligt, men samtidigt intressant sätt att umgås. Guiden hjälper till med tips och idéer på vad som är värt att prata om.

Unika ämnen varje månad – direkt hem i brevlådan!
Som prenumerant levereras ett pysselprojekt direkt hem till brevlådan varje månad. Pysselprojekten kommer med en stor variation av ämnen. Detta ger barn möjlighet att upptäcka nya spännande intressen men även tillfällen att lära sig mer om sina favoritämnen.

- Vi täcker in över 60 olika ämnen inom områdena geografi, naturvetenskap, kultur, historia och samhällskunskap. Projekten handlar om allt ifrån hur människokroppen är uppbyggd till vilka årstider vi har, vem Alfred Nobel var till att du skapar din egen världskarta, berättar Mattias.

- Vi har anpassat pysselprojekten så att de främst passar barn mellan 5 och 10 år. Barnen kan själv anpassa svårighetsgraden i varje pysselprojekt efter sin egen förmåga vilket är en förutsättning för att alla barn ska tycka det är roligt. Det är fantastiskt att se hur snabbt barnen utvecklar en god finmotorik och ger sig på mer och mer avancerade saker, säger Malin.

Vi finns på www.pappido.se
För att kunna erbjuda Pappido pysselprojekt till så många familjer som möjligt har vi valt att prioriterat låga omkostnader och hög tillgänglighet. Webshopen finns på www.pappido.com.

www.pappido.com
info@pappido.com

Mattias Dagsland, tel: 073 531 05 01
Mattias@pappido.com

Malin Ahlgren, tel: 073 530 08 75
Malin@pappido.com

Pappido är ett företag som serverar roliga och intressanta pysselstunder tillsammans med era barn! Med hjälp av förälderns ledsagning så klipper, klistrar, tejpar, ritar och målar man gemensamt till sig kunskap i olika ämnen. För att ni ska få ut så mycket glädje som möjligt av våra pysselpaket sätter vi leken och gemenskapen i första rummet. Genom leken och gemenskapen får ni kunskapen på köpet!