Bilkamera Stockholm AB

Lansering utav bilvärldens nya tillbehör i Sverige!

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 10:03 CET

STOCKHOLM, den 7 februari 2013.

En videokamera bakom backspegeln är det senaste heta biltillbehöret och nu lanseras bilkameran i Sverige! Filmerna ifrån kameran används senare som bevismaterial vid olyckor och bedrägerier - eller läggs ut på Youtube för allmänhetens beskådan.

Bilkameran som tillbehör har sitt ursprung i Asien och Ryssland där försäkringsbolagen gett en lägre premie om bilkameror funnits monterad i bilen vid olyckor. Filmerna ifrån dessa bilkameror har används som bevismaterial - men vissa har även laddats upp på YouTube och gjort succé. Bilkameran har sedan dess spridit sig som en löpeld och är nu ett utav bilvärdens absolut hetaste tillbehör.

- Främsta anledningen till att ha en bilkamera i bilen är att om olyckan är framme kan du slippa onödiga självrisker och jobbiga dispyter vid vägkanten med ett extra vittne i bilen, säger Maxx Glans, grundare utav Bilkamera.se.

Kameran passar i alla bilar och används utav både privatpersoner och företag. Användningsområdena  i yrkestrafiken är många, allt ifrån budfirmor som kan erbjuda säkerhet för sina leveranser till körskolor som ger inspelade lektioner med ljud och bild till sina elever.

Kontaktinformation

Maxx Glans, Produktansvarig, Bilkamera.se på: +46706 874 007 eller maxx.glans@bilkamera.se

Om Bilkamera.se

Bilkamera Stockholm AB, www.bilkamera.se, lanserar bilvärldens hetaste tillbehör i Sverige. En bilkamera är en liten kamera man fäster inuti bilen för att filma allt som sker i trafiken. Filmerna ifrån dessa bilkameror kan sedan användas för bevisning vid olyckor och oenighet. Slipp onödiga självrisker och bråk vid vägkanten med ett extra vittne i bilen. Företaget grundades 2013 och är privatägt.