Mandator AB

Lanseringspartner till Microsoft

Pressmeddelande   •   Aug 04, 2003 14:05 CEST

Vid lanseringen av Microsofts Exchange Server 2003 den 23-25 september på Networks Telecom 2003 i Stockholm har Mandator valts ut som lanseringspartner till Microsoft.

Av Microsofts 978 partners i Sverige valdes Mandator som en av få om att vara med vid lanseringen av Microsoft Exchange Server 2003. Lanseringseventet äger rum på Networks Telecom 2003 i Stockholm, där Mandator är en av utställarna i Microsofts monter.

Skälet till att Mandator blev antagen som lanseringspartner av Microsoft berodde bl a på de framgångsrika Exchange 2003-migreringar man redan genomfört hos ett antal kunder.

- Mandator har en bred erfarenhet av framgångsrika Exchange 2003 migreringar och har på ett tidigt stadium visat engagemang i den nya produkten som adderar stor affärsnytta för våra kunder, säger Thomas Wernborg Sales Manager, Enterprise Partners på Microsoft.

Främst vänder sig mässan till IT-proffs, men även till TDM:s (Technology Decision Makers) och BDM:s (Business Decision Makers).

Fakta
Mandator är både en Microsoft Certified Partner och en Microsoft Project Solution Provider. Andra områden där Mandator visat sin styrka inom Microsoft teknologi är mobilitet, bl a som utställare på eventet Mobility2Day tillsammans med Microsoft och Telia. Vidare var Mandator lanseringspartner till Microsoft vid lanseringen av Windows Server 2003 på Hovet i Stockholm, maj 2003.

För mer information, vänligen kontakta:
Björn Sandström, Microsoft Alliance Manager, Mandator 08-675 95 36
Thomas Wernborg, Sales Manager, Enterprise Partners, Microsoft 08-752 28 14