Poa Pharma Scandinavia AB

Lansinoh produkter stjärnor i seriös spelfilm

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2014 14:30 CET

POA Pharmas samarbetspartner Lansinoh i USA kontaktades nyligen av en filmare och hennes man, en regissör, om att inkludera Lansinoh produkter i en film de höll på med. Filmen handlade om en ballerina som har fått barn, men fått problem med amning. Vid tillfället pumpade hon fram all mjölk för att kunna ge sitt barn bröstmjölk.

Filmskaparen Tiffany var en Lansinoh-mamma. Hon ville verkligen förmedla det fantastiska stöd hon fick av Lansinohs överlägsna produkter när hon själv kämpade med sin amning. Filmen, som kallas Fall till Rise, förhandlar just nu om ett distributionsavtal. En kopia har skickats in till den mycket populära filmfestivalen Sundance Film Festival. Förhoppningsvis kommer filmen att visas där senare under 2014.

Lansinoh produkter placerade i film

Lansinoh lyckades, efter några givande diskussioner, få flera produkter placerade i filmen. Produkterna i fråga var bland annant Affinity Pro, mjölkförvaringsväskor, Disposable Nursing Pads och Lanolin. Att initiativet kom från en filmare på gräsrotsnivå var mycket uppskattat. Hennes personliga erfarenheter med Lansinohs produkter och Lansinoh som företag hade lämnat ett bestående och mycket positivt intryck på henne.

Hjälp från kunnig personal

En medlem av Lansinohs amerikanska vårdpersonal Gina Ciagne besökte inspelningarna och utbildade personalen i produkterna. Hon hade flera överläggningar med huvudrollsinnehaverskan Katherine Crockett, som inte är mamma själv, om amning och pumpning. Gina hjälpte till att korrigera delar av manuset som handlade om amning och bröstmjölk. Allt som allt blev det ett riktigt givande och trevligt samarbete.

Visningar i hela världen

När filmen får distribution kommer Lansinoh att ge stöd för filmvisningar. Så fort det globala visningsschemat är klart kommer vi här på POA att meddela detta och uppmärksamma alla visningar i Skandinavien. Under tiden vill vi dela denna video som filmskaparen gjort om sin kärlek till Lansinoh’s produkter som var anledningen till att hon ville ha med Lansinoh i projektet.

POA Pharma är en ny typ av läkemedels- och hälsoföretag; litet, snabbrörligt, lyhört med fokus på kompetens. POA står för Point Of Action, ”en Boutique health firm” en ny startpunkt för ett aktivt samspel med sjukvården till fromma för patienter och samhälle, ett drivhus där impulser och idéer växer och frodas och leder till bättre vård.