Poa Pharma Scandinavia AB

Lansinoh® Therapearl mot mastit ny produkt i POA Pharmas sortiment

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 16:20 CET

Lansinoh® Therapearl lindrar ett antal besvär som förknippas med amning. Therapearl kan användas varm eller kall och är designad för att ge god passform runt en bröstpump och för att stimulera och öka mjölkflödet. Den kan användas flera gånger och är framtagen av läkare och amningsrådgivare.

Lansinoh® Therapearl används varm för att lindra tilltäppta mjölkgångar och mjölkstockning (mastit). Den kan också användas före amning när brösten är svullna, samt före eller under pumpning eftersom värmen stimulerar mjölkflödet.

Therapearl används kall för smärtlindring från svullnad i brösten.

Produktegenskaper:

• Unik design innebär produkten förblir mjuk och flexibel även som nedfryst.
  • Återanvändbar, kommer med mjuka tvättbara överdrag
  • Den enda produkten i sitt slag med tre användningsområden i ett, nämligen lösning av tilltäppta mjölkgångar, stimulans av mjölkflöde samt smärtlindring.
  • BPA och latexfri.
  • Passar de flesta trattar till bröstpumpar.

POA Pharma är en ny typ av läkemedels- och hälsoföretag; litet, snabbrörligt, lyhört med fokus på kompetens. POA står för Point Of Action, ”en Boutique health firm” en ny startpunkt för ett aktivt samspel med sjukvården till fromma för patienter och samhälle, ett drivhus där impulser och idéer växer och frodas och leder till bättre vård.