Time PR AB

LanTeam fokuserar på Unified Communication

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 08:27 CEST

Per Johansson, VD på LanTeam, säger:

– I takt med att marknaden för IT- och telekom växer samman ser vi på LanTeam att den här lösningen skapar stora affärsmöjligheter där vi kan erbjuda våra kunder tydliga affärsvärden. Det är även nödvändigt för morgondagens integratörer att hantera både mobilitet, telefoni och IT. Alliansen mellan HP och Aastra stärker vårt erbjudande av kompletta och väl integrerade samarbets- och kommunikationslösningar för vår målgrupp och följer vår vision ”ett bättre val”.

LanTeam väljer en lösning från HP och Aastra som innebär att telefoniprogramvaran MX-ONE telefoniserver erbjuds som en färdig modul för HP:s switchar i 5400 och 8200 serien dvs. även telefoni är helt integrerad i nätverket.

Robert Stahre, marknadschef på Aastra Telecom i Sverige, säger:

– Lösningen är testad och certifierad av HP och Aastra vilket innebär förenklad installation, konfigurering och underhåll. Ett optimalt sätt att kombinera det bästa från två världar.

Toni Drk, marknadschef på HP Networking, säger:

– Då HP leder utvecklingen inom öppna standarder för nätverksprodukter och Aastras MX-ONE stödjer öppna gränssnitt och är den ledande telefoniplattformen inom mobilitet, är detta en framtidssäker och utvecklingsbar UC-lösning som LanTeam kommer att kunna erbjuda sina kunder.

Mer information

Per Johansson, VD på LanTeam: per.johansson@lanteam.se, telefon +46 8 120 52010.

Robert Stahre, marknadschef på Aastra Telecom i Sverige: robert.stahre@aastra.com, telefon +46 8 568 67059.

Toni Drk, marknadschef på HP Networking i Sverige: toni.drk@hp.com, telefon +46 8 524 93801.

Om LanTeam

LanTeam, grundat 1990, har ett komplett erbjudande för samarbete och kommunikation baserat på de bästa produkterna inom IT- och telekom. LanTeam tar helhetsansvar från fysisk infrastruktur (nätverk m.m.) via implementation av all hård- och mjukvara och komplett med drift och supporttjänster. Visionen är ”ett bättre val för vårt utvalda marknadssegment” dvs. för små och medelstora företag och organisationer. Bolaget har kontor i Stockholm och Göteborg.

För mer info se även www.lanteam.se