Capee Group AB

Lantmännen Agroetanol utökar sin CAPEE Dashboard med loggdata

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2014 10:00 CET

CAPEE Dashboard är som ett tunt glaslager som samlar ihop data från flera system i realtid. Datan visualiseras och sprider sig viralt, vilket ger alla koll på läget och en lärande dialog baserad på fakta. Lantmännen kompletterar nu produktionsdata med loggdata som beskriver vad som hänt och vilka åtgärder man vidtagit >> http://www.capeedashboard.com/GraphBox.aspx#page/9

För Lantmännen Agroetanol är CAPEE Dashboard ett viktigt sätt att hela tiden ha koll på hur fabriken går. Man lyfter också fram utvalda nyckeltal så att alla medarbetare har dem på näthinnan och hela tiden fokuserar på det viktigaste. Produktdata och loggdata ligger i två separata system. Genom att kunna se dem tillsammans vet man direkt och dygnet runt om orsaken till en dipp och om den är åtgärdad. Dessutom blir fabriken ett snäpp effektivare.

– Magin ligger i att CAPEE Dashboard snabbt och enkelt sammanför data från olika källor. Man slipper logga in i separata system utan ser allt visualiserat tillsammans på webbsidor i sin dator, surfplatta eller telefon. Produktions- och loggdata är bra exempel på detta. Andra exempel är ekonomisk data från affärssystemet, prognoser från Excel-ark och spotpriser från Internet, säger Peter Nilsson, VD på Capee Group AB.

För mer information kontakta:
Peter Nilsson, VD på Capee Group AB
Mobil +46 (0)708 53 28 80, Email peter.nilsson@capeegroup.com

Capee Group AB är industrins experter på insamling och visualisering av data i realtid. Med spetsprodukter får ledning och operativ personal överblick och styrning av produktion och supply chain.