lappa handelsbolag

Lappa.se – en unik anslagstavla i ditt närområde

Pressmeddelande   •   Jan 04, 2010 12:02 CET

Ny sajt förenklar andrahandsmarknad i det egna närområdet.

Nu lanseras Lappa, med syfte att bli den självklara annonssajten för den lokala andrahandmarknaden mellan privatpersoner. På Lappa hittar du en lokal anslagstavla där du köper, säljer och byter prylar med dina grannar och andra personer nära dig. Målet är att skapa en rik lokal handels- och bytesmarknad som fungerar dygnet runt, överallt.

Funktionellt innebär Lappa ett nytt koncept för annonsmarknaden. Annonser kan skapas av sajtens medlemmar, som har markerat sin bostad på en karta. Därigenom presenteras annonserna som en lista med prylar från det egna grannskapet – precis som den lokala anslagstavlan, fast på nätet.

Lappa är inspirerat av mikrobloggarna och den som använder exempelvis Twitter eller Bloggy känner igen sig. En annons kan innehålla max 255 tecken och högst en bifogad bild. De kompakta annonserna gör det enkelt och snabbt att såväl skapa nya- som att bläddra igenom existerande annonser i närområdet. Just nu kan varje kontoinnehavare ”lappa” upp till 10 föremål.

Du som har Facebook kan logga in direkt med dina Facebook-uppgifter. Du kan även enkelt skicka dina annonser till din Facebook-vägg och på så sätt visa dina vänner vad du har att sälja.

Vad kan jag annonsera på Lappa?

De enkla annonserna är en del av Lappas nisch mot prylar som i dagsläget inte får så stort utrymme i de traditionella annonsmarknaderna. Det kan handla om filmerna du sett eller tv-spelen du klarat; kläderna längst in i garderoben eller skorna du tröttnat på; kameran på vinden eller mobilen i skåpet. Eller kanske barncykeln som bara tar plats. Eller något helt annat!

Att bli medlem på Lappa och att annonsera är tillsvidare helt gratis. Lappa är för närvarande endast öppet för privatpersoner.

Välkommen att besöka oss på lappa.se

lappa handelsbolag

Kontaktinformation: