Poctec AB

LARMappen+ laddad med SMS, SOS, SÖK UPP MIG - när du som mest behöver hjälp!

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2013 11:39 CET

I en nödsituation hinner man inte plocka upp telefonen, leta fram rätt nummer och berätta var man befinner sig. Man kanske är där man inte kan prata eller svara i telefonen. Med appen installerad kan du med ett knapptryck enkelt och snabbt kalla på hjälp. Appen är ämnad åt alla oavsett ålder.

Med Larmappen+ kan du larma och påkalla hjälp, precis som du kan med Larmappen
(gratis version där du själv måste ladda med sms).

Du lägger in de du vill kontakta t ex anhöriga, arbetskamrater, kollegor, vänner,
vårdgivare, grannar, kompisar m fl om du befinner dig i en utsatt situation.

När du larmar får mottagarna ett förinställt larmmeddelande som SMS.

Med karttjänsten i appen eller på www.larmappen.se/plus  kan dina vänner se var du befinner dig och följa dig så länge appen är öppen. Din position uppdateras var 5:e minut och nålar läggs ut på kartan med tidstämpel.

Du har även möjlighet att själv ringa upp SOS 112 och när du är i kontakt med larmcentralen finns dina koordinater tillgängliga.

Larmappen+ på AppStore

Larmappen+ på Googleplay

Utförlig information om tjänsten finns på www.larmappen.se/plus.

Må väl och var rädd om dig!
//Arne och Lotta på Poctec AB

Vi utvecklar appar/applikationer för iPhone, iPad och Android, anpassar hemsidor till mobilt format, bygger webappar, producerar enkla till avancerade hemsidor för webben. Om vi kan hjälpa dig på något sätt så är du välkommen att kontakta oss. Du får gärna maila oss tips, synpunkter eller annan feedback angående larmappen.