Adaptive Media AB

Lars Bengtsson Ljud/Video finns där kunderna är - lanserar ny webb-butik!

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2011 12:02 CET

Stockholm, 2011-11-25:

Lars Bengtsson Ljud/Video vill hjälpa sina kunder – oavsett köpkanal. Därför lanseras idag en helt ny hemsida i samarbete med Adaptive Media. Den nya webb-butiken är snabbare, säkrare och ännu enklare att använda än sin föregångare. Man har dessutom viktiga samarbets-partners i Handelsbanken Finans, Prisjakt och Dibs för säkra nätbetalningar och för indexering av produkter.

Nyheter som kunderna kommer att märka av är ett ökat utbud av säkra betalsätt, enklare kommunikation med butiken samt smidiga funktioner för att jämföra och välja produkter. ”Vi har alltid som målsättning att kunna dela med oss av våra kunskaper inom vårt stora produktsortiment till alla våra kunder – både i butik och på nätet” säger Fredrik Högström, inköpsansvarig på Lars Bengtsson Ljud/Video.

Den nya e-handelsplattformen har skräddarsytts av det Stockholms-baserade IT-företaget Adaptive Media (http://www.adaptivemedia.se) som sedan flera år tillbaka samarbetar med Lars Bengtsson Ljud/Video inom IT- och webb. Adaptive Media har levererat webbshoppar och lösningar åt flera butiker inom Euronics, och är idag en av Sveriges främsta leverantörer av skräddarsydda e-handelslösningar åt butiker i hemelektronikbranschen.

Lars Bengtsson Ljud/Video är en av Sveriges mest välrenommerade butiker inom ljud och bild, och personalens djupa kunskaper gör butiken till ett naturligt val för kunder som vill ha ett professionellt bemötande i kombination med ett bra utbud av produkter.

För mer information, besök www.larsbengtsson.se.

Mediekontakt:
Fredrik Högström, inköpsansvarig butikssäljare