Fasadgruppen Sverige

Lars Dahlberg inköpschef för Fasadgruppen Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2017 12:00 CET

Fasadgruppen är i ett expansivt skede och vi förstår vikten av goda relationer med våra leverantörer, därför vi valde att rekrytera Lars. Vi har under den här första tiden hittat goda former för vårt långsiktiga inköpsarbete, därför formaliserar vi nu uppdraget, fullt ut”, berättar Lars Bergkvist, styrelse-ordförande i Fasadgruppen.

”Ihop med Lars har vi fått ett första grepp över våra viktigaste leverantörsrelationer, där vi långsiktigt och gemensamt ska bli det bästa för våra kunder. Inköp är mer än priser, vi ska leverera kvalitet och funktion, det är en helhet”, känner Mats Karlsson, VD för AB Karlssons Fasadrenovering och en av huvudägarna i Fasadgruppen.

”Det har varit en spännande tid sen jag kom in i Fasadsgruppen, vi har träffat många bra leverantörer. Avtalen börjar nu att tecknas och flera samarbeten att driftsättas, det ska bli spännande att nu få driva inköpsrollen hela vägen ut, berättar Lars Dahlberg.

Fasadgruppen Sverige är en koncern bestående av kompetenta och erfarna byggentreprenörer med fokus på utvändig renovering, ombyggnad och tillbyggnad. Vi har verksamhet från Gävle och Uppsala, via Stockholm och Mälardalen ner till Blekinge, Småland och Skåne.

Vi omsätter ca 300 Mkr och har ca 150 anställda. Kontor och förråd finns i Stockholm, Vetlanda, Malmö och förråd i Eskilstuna, Jönköping och Kalmar.

Sprungna ur det traditionella mur och putshantverket på 60- och 70-talet är koncernen idag en komplett partner för utvändiga arbeten. Vi utför fasadrenovering, mur- och putsarbeten, betongrenovering, balkongrenovering, tak, fönsterbyten och fönsterrenovering, markarbeten. Vi är en trygg helhetspartner för våra kunder.

Tillhörande dotterbolag är AB Karlssons Fasadrenovering, STARK Fasadrenovering, STARK Fasad i Stockholm AB och STARK Hyrställningar i Sverige AB.