Kämpe Media

LARS DEMIAN GÖR UNIK SPELNING TILLSAMMANS NORSK BLÅSORKESTER!

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 12:17 CEST

29 OKTOBER, GÖTEBORGS KONSERTHUS

För två år sedan gjorde Lars Demian och Det Norske Blåseensemble, anno 1734 två hyllade konserter tillsammans i norska Halden. Demians sånger om sprit och porrstjärnor, om kungen och Gud ackompanjerade av en tjugotvå man stark blåsorkester - en härdsmälta av magiska toner tvärs över nationella och musikaliska gränser. Den 29 oktober på Göteborgs konserthus ställer sig denna unika konstellation för första gången tillsammans på en svensk scen.

Det Norske Blåseensemble, anno 1734  ger över åttio konserter per år. Man framför både historisk musik på repliker av tidstypiska instrument och nutida material av artister som Miles Davies, Frank Zappa och - Lars Demian. Orkestern gör också skivinspelningar, som under rubrikerna ”Historic
Series” och ”Hybrid Series” ges ut på det egna skivmärket Norwind Records.

Lars Demians texter siktar in sig på att träffa åhörarna där orden känns mest. Han tar med sig pennan och gitarren dit där bara ett fåtal vågar gå - längst ner i rännstenen där människoföraktet är som störst. All denna misär och svartsyn kan förstås bara levereras med hjälp av äkta demiansk humor.

Biljetterna kostar 250 kr + serviceavgift och säljs via Göteborgs konserthus: Tel. 031-726 53 10 eller www.gso.se

Hemsida: www.demian.se, www.dnbe.no
Skivbolag: Demian, Norwind Records