Visiba Care

Lars-Göran Andersson ny styrelseordförande för Visiba Group

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 13:55 CEST

Styrelseproffset och serieentreprenören Lars-Göran Andersson har röstats in som ny styrelseordförande för Visiba Group. Lars-Göran Andersson har lång erfarenhet av styrelsearbete i flera bolag, såväl start-ups som mer etablerade företag. Han är för närvarande även styrelseordförande i Luda Elektronik och Byggnadsfirman O A Tobiasson AB.

- Det vi gör med Visiba Group är otroligt spännande. Marknadspotentialen är enorm, timingen perfekt och vi har ett värderbjudande som löser problem på såväl verksamhets- som samhällsnivå. Jag ser verkligen fram emot att få vara med och ta bolaget ut på marknaden.

Visiba Group är ett nystartat mjukvaruföretag som utvecklar innovativa digitala lösningar för sjukvården, framförallt inom videokommunikation. I början av 2015 lanseras tjänsterna eBokning, eVäntrum och eBesök på den svenska och finska marknaden. Ett skifte håller på att ske inom sjukvården. Allt fler besök inom exempelvis primärvården och psykiatrin kommer att genomföras på distans och Visiba Group står redo att tillgodose marknadens behov. Företagets säte är i Göteborg.

För mer information kontakta:

Johan Gustafsson, VD
Visiba Group AB