Alma Talent

Lars Grafström till Alma Talent Sverige

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2018 08:00 CET

Som Commercial Director på Alma Talent Media i Sverige blir Lars Grafström ansvarig för prenumerations- och annonsförsäljningen samt eventaffären för Alma Talents svenska titlar. Han ska också utveckla nya affärer.

I Alma Talent Sverige ingår en rad ledande b2b-titlar som Ny Teknik, Affärsvärlden, Arbetarskydd, Lag & Avtal och Personal & Ledarskap.

– Det känns inspirerande att få börja arbeta med dessa publicistiskt starka och nischade varumärken som hjälper läsarna att utvecklas i sina beslutsfattarroller och annonsörerna att i starka redaktionella miljöer nå en eftertraktad men svårnådd målgrupp, säger Lars Grafström.

Lars Grafström är en av grundarna till tidskriften Fokus och var under många år tidningens vd. Han har tidigare bland annat arbetat inom MTG-koncernen med såväl print som radio och tv.

– Det är ett nöje att börja jobba med Lars. Alma Talent har bra varumärken och står för kvalitetsjournalistik. Lars blir en stor tillgång, med sina kunskaper och långa erfarenhet av mediebranschen, säger Juha-Petri Loimovuori, vd för Alma Talent-koncernen.

Lars Grafström tillträder den 11 december.

För mer information kontakta:

Lars Grafström
+46 739 40 9300

Juha-Petri Loimovuori
+358 500 511 036

Alma Talent är en del av Alma Media, noterat på Helsingforsbörsen och med en årsomsättning på motsvarande 3,8 miljarder kronor. B2b-delen Alma Talent publicerar 22 titlar, däribland Finlands största affärstidning Kauppalehti och svenska Ny Teknik, Affärsvärlden, Arbetarskydd, Lag & Avtal och Personal & Ledarskap.

Alma Talent AB, organisationsnummer 556136-1550