Lars Stjernkvist gästar SSU-kongressen i Karlstad 7 - 8 aug

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2003 17:00 CEST

Partisekreterare Lars Stjernkvist deltar vid SSU-kongressen i Karlstad torsdag 7 augusti och fredag 8 augusti. Vid kongressens avslutning håller Lars Stjernkvist ett anförande.

Fredag 8 augusti klockan 13.30
Karlstad Conference Centre, Tage Erlandergatan 10 i Karlstad.

- Det är med stor glädje som jag gästar de unga socialdemokraternas kongress. De ungas politiska engagemang ger mig framtidstro. För politik gör verkligen skillnad, det går att påverka och förändra. Att nu många unga engagerar sig i politiken och för socialdemokratin är glädjande. Vi har tillsammans stora utmaningar framför oss, säger Lars Stjernkvist.

- Jag kommer i mitt anförande att be SSU-arna att fortsätta sitt goda arbete för solidaritet över gränserna. För mig som tänker rösta ja till Euron hänger också det beslutet ihop med det internationella engagemang som präglat arbetarrörelsen. Inte minst tänker jag på de länder i Östeuropa som nu står på tröskeln till ett EU-medlemskap. De vänder sig till oss med önskan om samarbete för en gemensamt tryggare framtid. Jag vill att vi tar den utsträckta handen, säger Lars Stjernkvist.

Anna A Forsberg, Presschef