ActStockholm

Lars Wallin skapar Askungens drömklänning till ny föreställning på Maximteatern

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2012 10:49 CEST

Som första produktionsbolag någonsin i Sverige sätter ActStockholm upp Disneys klassiker Askungen som en sing-a-long föreställning på Maximteatern i Stockholm. Designar och syr Askungens klänning gör ingen mindre än Lars Wallin. Varmt välkomna till ett magiskt äventyr för hela familjen!

Berättelsen om den fattiga flickan som växer upp hos sin elaka styvmor och högfärdiga styvsystrar är en av tidernas mest klassiska folksagor. När produktionsbolaget ActStockholm tar sig an verket får publiken följa med på ett magiskt äventyr fullt av humor, kärlek, dans och sång. En föreställning för hela familjen regisserad av Catherine Fallenius.

– Vi vill bjuda publiken på ett magiskt sångäventyr bland möss, prinsar och förtrollade pumpor. Min förhoppning är att föreställningen ska ge besökarna det där lilla extra som kryddar den trista vardagen och upplöser gränserna mellan fantasi och verklighet. Det känns särskilt spännande att det är den första Disneyproduktionen som sätts upp som sing-a-long i Sverige, säger Catherine Fallenius.

Mycket fokus ligger naturligt i föreställningens scenografi och kostym och tanken är att publiken ska stiga rakt in i en inspirerande sagovärld med väl genomarbetade detaljer. Designar och syr Askungens klänning gör ingen mindre än Lars Wallin.

– Att få komma in som den goda fen och göra Askungens drömklänning känns otroligt roligt. Det är ett riktigt hedersuppdrag och jag ska verkligen inte spara på krutet. Klänningen kommer att andas glitter och glamour, säger Lars Wallin.

I höst kommer Lars Wallins Askungeklänning ställas ut på Åhléns City till allmän beskådan.

Biljettinformation:
Askungen spelas mellan den 20 oktober och 30 december på Maximteatern i Stockholm. Biljetterna finns att boka på ticnet.se och kostar 320 kronor för vuxen respektive 270 kronor för barn mellan 3 och 12 år.

Bilder och ytterligare information besök:
www.actstockholm.se/askungen

För mer information kontakta gärna:
Malou Rönnmark, presskontakt Prat PR
E-post: malou.ronnmark@prat.se

ActStockholm är ett nöjesbolag med säte i Stockholm vars syfte ligger i att utveckla den populärkulturella scenkonsten. Bolaget vill genom kvalitativa nöjesproduktioner utveckla den kommersiella scengenren med visionen att bli den mest framträdande aktören inom kommersiell familjeunderhållning i Sverige. Med gedigen erfarenhet från privatteatern, instutionsteatern samt event- och upplevelseindustrin skapar ActStockholm möjligheter för olika typer av nöjesevenemang och underhållning för en bred publik.