Destination Kalmar

​Larz-Kristerz och Blåblus – veckans band på Larmtorget

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2017 07:57 CEST

På tisdagar och torsdagar under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar. Den här veckan gästas vi av Larz-Kristerz och Blåblus.

Tisdagen den 1 augusti: Larz-Kristerz
Att Larz-Kristerz spelar på Larmtorget har blivit en tradition. Sommar efter sommar dyker de upp i sina fantastiska dansbandskostymer – och varje gång fylls Larmtorget till brädden! Men så har de också många hits som publiken känner igen.

Torsdagen den 3 augusti: Blåblus
Bandet Blåblus har gjort comeback! Med Björn Skifs som frontman fick de sitt inter­nationella genombrott 1974, då låten ”Hooked on a feeling” hamnade i topp på den amerikanska Billboardlistan. 1975 lämnade Björn Skifs bandet för att satsa på solo-karriären och Blåblus jobbade vidare med bl.a. Jerry Williams och Ted Gärdestad. I slutet av 1980-talet upplöstes gruppen – men nu är de alltså tillbaka.

Om Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 4 juli–8 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget. Musikkvällarna på Larmtorget startar kl. 19:00.

Se hela programmet på:
kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.