Svenska Bouleförbundet

Lasse Franck spelar både musik och boule under SM

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2012 09:34 CEST

Lasse Franck är både boulespelare och musiker. Skivaktuelle Lasse Franck kommer till Skövde och boule-SM för att spela både rock och boule. Med sig har han sitt band - sina muskler.

Lasse Franck & hans muskler är aktuella med skivan Lilla Svärje och singeln Du gör mig bra. På måndag, den 16 juli, när årets SM invigs på Billingen i Skövde kommer de för att spela i Blå Hallen på hotell Billingehus.

Kontakt:
Lasse Franck: 0708-636167

Så här står det i senaste pressmeddelandet om Lasse Franck:

”Du gör mig bra” är andra singeln från Lasse Francks debutalbum ”Lilla Svärje”, ett delikat popalbum med knivskarp samhällsanalys som släpptes den 16e maj och följdes av två välbesökta releasefester i Göteborg och Stockholm. Låten visar upp en lugnare sida av Lasse och är liksom hela albumet producerat av Håkan Svensson (Nationalteatern).

Lasse har senaste veckan bland annat intervjuats i Göteborgs Fria (http://www.goteborgsfria.nu/artikel/93190), Proletären och besökt P4 (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2369&artikel=5110769).
Första singeln ”Sociala Sammanhang” har spelats i P4 och albumet recenseras just nu i svensk dagspress.

”Välspelat och närvarande någonstans nära Olle Ljungström och Doktor Kosmos” – Värmlands Folkblad
Artist: Lasse Franck |Releasedatum: 25e maj 2012 |Singel: “Du Gör Mig Bra”
Bolag: Trött Text & Musik| Web: http://www.lassefranck.se

Vi hoppas såklart att ni vill skriva något om singeln eller spela den i er kanal! Mvh Petter Seander