Wanngård Produktion

Last Days of Disco - en sarkastisk men kärleksfull käftsmäll rakt i ansiktet på den moderna housescenen

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2014 10:22 CEST

Trots att de knappt hunnit andas ut efter sin resa till USA och South by Southwest-festivalen i Austin TX har Marigold just färdigställt sin andra singel från det kommande albumet "Allt kommer bli bra”. "Last Days of Disco är en sarkastisk men kärleksfull käftsmäll rakt i ansiktet på den moderna housescenen, en slags antites till de söderkomprimerade samplingarna" säger sångare och låtskarivare Daniel Wallsten, "Does anyone feel the beat? I don´t really feel it!". "Last Days of Disco" släpps 14:de maj på den moln-baserade digitala distributören Music Kickup. I samband med releasen släpps även en psykedelisk video för dansgolvet inspirerad av bandets liveprojektioner, samtliga skapade av Pontus Fredriksson

Listen to Last Days of Disco:

Spotify: http://open.spotify.com/album/6y3zHHu60mpLhcpcikUXm1

Soundcloud: https://soundcloud.com/marigoldsweden/lastdaysofdisco

iTunes: https://itunes.apple.com/se/album/last-days-of-disco-single/id875266587

Presskitt: http://presskit.marigold.nu

Wanngård Produktion är ett nystartat svenskt management och pr-bolag som promotar morgondagens talanger. Företagets starkaste sidor är dess arbete med koncept och artistutveckling.

Kontakt: Alexandra Wanngård alexandra@wanngardproduktion.se, 076-2191720